tisdag 21 januari 2014

937. Bad eggs.

Jag har ju glömt att berätta hur det gick med Ediths mjölkallergi tester. Läkaren ringde bara några dagar senare och berättade att Edith är allergisk emot ägg. Det var alltså inte mjölken hon fått utslag av utan äggen. Jag som var helt säker på att hon inte var allergisk alls. 

Hon ska inte äta någonting som innehåller ägg överhuvudtaget just nu. Vi har alltså fått börja läsa på innehållsförteckningar och tänka till lite extra nu. Jag är glad att hon har äggallergi och inte mjölkallergi. Det är ju så mycket lättare att utesluta ägg ur kosten än mjölk. 

Läkaren sa också att det kan hända att det växer bort och att hon blir mindre känslig för det i framtiden så vi får hoppas på det:)

Kanske inte så konstigt heller att hon har just äggallergi då både morfar och farfar är allergiska emot just ägg. 

En fundering jag har är däremot om jag kan äta sånt som innehåller ägg eller om jag bör avstå från det så länge jag fortfarande ammar? Jag helammar ju inte längre men ändå liksom. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar