söndag 19 januari 2014

932.

I helgen har det inte varit många knop här inne på bloggen. Jag har haft fullt upp och har helt enkelt inte haft tid. Jag testade att förtidsinställa inlägg men det funkade ju uppenbarligen inte. 


Iallafall så började helgen i fredags med liten och stor på kyrkan som jag sa tidigare. Fredagkväll spenderade vi med Fred och Maria. Vi käkade tacos och spelet ryktet går. Herregud så vi skrattade! Så roligt och underskattat att spela brädspel ju:)

Igår, lördag så hängde jag och Eddan med Camilla till Sundsvall och Ikea. Det blev ingen storshopping för oss men några fynd fick vi med hem! Jag köpte två par jeans på rean till mig och två par klänningar på rean till Edith. På Ikea blev det en tvättkorg och två tavelramar. Det är nog första gången jag åker till Ikea och kommer hem utan shoppingångest och bilen fylld. Men det är ju bra för plånboken och det var roligt att åka på ett litet äventyr! 

Eddan sov i bilen hela vägen till Sundsvall och väl där så var hon jätteduktigt hela tiden. Hon blev lite gnällig emellanåt men då var det bara att ta upp henne ur vagnen ett tag så blev hon nöjd igen. På vägen hem så var det värre. Eddan gallskrek och ingenting hjälpte. Ingen leksak dög, inte trösten från mamma eller att stryka henne över kinderna. Inte heller babblarna dög och då är det illa! Jag testade tom kumbaya my lord samtidigt som jag ammade henne i bilen. (Alla var fastknäppta) Det var bara skrik och gråt vad jag än gjorde. Jag blev alldeles kallsvettig av stress så jag bestämde mig för att ringa till Per. 


Jag ringde alltså Per och tryckte på högtalaren och sa till honom att prata med Edith. Direkt när hon hörde att det var pappa i luren blev hon alldeles lugn. Jag la telefonen i hennes knä och där satt hon helt lugnt och lyssnade på när pappa pratade på om allt mellan himmel och jord. Tjugo minuter senare så sov hon som en stock och sov gjorde hon hela vägen hem! 

Idag har vi tagit en lång promenad i det friska vädret. Sen har vi bara varit hemma och busat och tvättat och fixat i lägenheten. 


Och det var den helgen det! 


För några dagar sedan fick Edith åka i bärsjalen innanför min jacka då det var superkallt ute. Jag tyckte det var himla skojigt att busa till det och möta Per på jobbet såhär. Haha här kommer Edith och går helt själv liksom.
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar