onsdag 15 januari 2014

925.

Åhh vad jag är trött idag alltså. Igårkväll gick det hur bra som helst att lägga Eddan och redan vid halvnio så sov hon. Jag och Per hann både träna och se på en serie innan vi gick och la oss utan att behöva å in och amma eller bära henne. 

Men så vid tolv när vi precis lagt oss  i sängen vaknar Edith och hon vill inte amma, hon vill inte bli buren. Hon skriker inte hysteriskt men hon gnäller och gråter och vrider och vänder på sig. När jag försöker amma henne smäller hon till mig. När Per försöker bära henne blir hon hysterisk. Och så har det varit hela natten. 

Jag var så nära på att börja gråta inatt. Jag blir så sjukt trött av att var och varannan natt ser ut såhär. Jag förstår inte vad det är som är fel och jag vet inte hur vi ska trösta henne. Det enda som hjälpte inatt var att vi satt vakna med henne. Då var hon helnöjd där ett tag. Jag blir smått galen av att inte förstå vad det är som händer. 

Men igår natt gick det jättebra istället. Hon ammade en gång och vi fick sova hela natten. Det var längesen nu. Så det går lite upp ner med nätterna här hemma för tillfället. För ett upp skulle jag säga att det går tre ner. Nåväl, nu ska vi kila och äta frukost:)




 Eddan tittar på sig själv och säger där där där och pekar.  Hon blir så glad när hon får titta på sig själv, sötnöten våran:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar