måndag 6 januari 2014

910.

Skjut mig vad trött jag är idag!!! 
Inatt har fröken löken varit som fastklistrad vid mig och jag har knappt fått en blund. Vid halvsju i morse höll jag på att bryta ihop och skickade ut Per och Edith ur sovrummet. Då hade jag ammat Edith mer eller mindre sedan klockan 01. 


Innan Eddan fick magsjuka så hade vi ju börjat avvärja eddan med amning på nätterna och att sova i våran säng. Och det gick faktiskt framåt. Men i och med att hon blev sjuk så sa läkaren på barnmottagningen till oss att bara amma henne i en vecka och undvika riktig mat i några dagar. Så nu har ju allting gått tillbaka till ruta 1. 

Edith vill bara amma och snutta hela nätterna och blir helt hysterisk när jag tar bort bröstet. Alltså verkligen hysterisk, hon skriker så att man tror att hon håller på att dö. 

Inatt ska jag sova på soffan och så får Per bära henne även om hon skriker för såhär kan vi inte ha det. Inte om mamma ska få behålla förståndet.


Nej nu ska vi ut och gå och hämta lite energi inför kvällen och natten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar