lördag 21 december 2013

901. Fun facts.

Tänkte att jag skulle dela med mig av tio saker ni kanske inte visste om mig såhär under kvällskvisten:) 




1. Jag hickar minst en gång om dagen och högt! Sen hickar jag alltid när jag äter kalla morötter. Hickan har också blivit mycket värre sedan jag åt zofran då jag var gravid. Hicka var en vanlig biverkning och det verkar som om mina hickningar blivit fler sedan dess.

2. Jag samlar på stenar, det är nästan så att jag skulle kunna vara med i maniska samlare. Det ligger stenar i lådor i förrådet, det ligger stenar i mina jackfickor, i blomkrukor, i olika lådor runt om i lägenheten, i bilen, i mitt nattduksbord, ja lite överallt. 


3. Jag måste (älskar att sjunga med även om jag inte kan texten) alltid sjunga med i alla låtar jag hör, speciellt i bilen. Per sa till  mig en dag att han inte hört en enda låt då jag varit med sedan vi blev tillsammans utan att jag överröstar de som sjunger. Hehe, jag älskar att sjunga och kan inte behärska mig. Sen att det inte låter särskilt bra det är en annan femma! 

4. Jag pratar alltid med mig själv, även när jag är bland folk ibland. Jag har ofta inre konversationer med mig själv och ibland så glömmer jag bort att jag är bland folk helt enkelt. 

5. Jag bokstaverar mina tankar på teckenspråk för mig själv. Har gjort det sedan jag lärde mig bokstäverna på teckenspråk då jag gick i grundskolan. 

6. Jag har alltid velat skriva en bok och jag har faktiskt börjat skriva på två stycken.. 

7. Jag är en mästare på att hitta på låtar som jag sedan glömmer bort. Och sedan går Per runt och sjunger på dem eftersom de är så trallvänliga! Jag brukar ofta fråga Per vad det är för bra låt han går runt och sjunger på senare för att jag glömt den själv. Sen så går jag ofta runt och sjunger vad jag gör. Typ såhär,
Nuuu skaaa jaaag baaaka en liteeeen kakaa med choooooooooklaad. Grannarna lär garanterat tro att vi lyssnar på någon dålig opera här hemma typ hundra gånger om dagen. Eller så tror de bara att jag har damp.

8. Jag drömmer om zombie apokalypser med glädje och har redan tänkt ut en plan över vad vi ska göra då den dagen kommer, t.ex. vilka vapen vi kan bygga och vart vi ska fly och hur vi ska få tag på mat. Har varit besatt av detta sen långt innan the walking dead började! Jag kan se alla dessa filmer och serier om och om igen. Fråga mig inte varför jag gillar det. Jag är sjukt rädd för allting annat och gillar inte skräckfilmer eller thrillers över huvudtaget. 

9. När jag äter någonting riktigt gott så fladdrar mina öron lite. Trodde jag.. Tills Per berättade att jag bara tror det. Glädjedödare..hehe. 




10. Jag har lätt för att skratta och är omgiven av otroligt många roliga vänner och familjemedlemmar där ute. Men jag tycker att den roligaste personen i hela världen är jag. Det finns ingen som kan få mig att skratta så mycket som mig själv, och det är ju faktiskt en jättebra sak eftersom jag alltid är med mig själv!

.


  

1 kommentar:

  1. Du är fantastisk Jennie och mamma älskar dig såååååååååååååå mycket:-)

    SvaraRadera