fredag 6 december 2013

896. Same same but different.

Tänka sig att Edith nu har varit i magen lika länge som hon varit utanför. Tiden med Edith utanför magen har gått betydligt mycket fortare än tiden då hon låg i magen. De nio månaderna med våran älskade edith i magen, den tiden kändes som flera år av värk och illamående. Och även om tiden med Edith utanför magen har varit svår och läskig och många gånger orättvis så har den samtidigt varit den bästa tiden i mitt liv fylld av mer kärlek och glädje än alla år innan tillsammans och det är allt som verkligen betyder något. 

Jag är så glad att vi fått äran att ta hand om just Edith och jag är så stolt över att få vara hennes mamma.

Det känns som att Edith-Lily kom till oss igår. Men ändå så känns det som att hon alltid varit här med oss. Det är ju bara så naturligt och självklart att hon ska vara här. Jag tror verkligen att vi känt varandra i tidigare liv, det är jag helt säker på.

Jag kan verkligen inte förstå hur hon kan ha blivit så stor så snabbt. Våran lilla prinsessa som nu börjar bli en riktig liten person med en egen vilja och en personlighet. En envis, tjurig superglad liten edith med en nyfikenhet till allt vad livet har att erbjuda. 

Jag tycker det var bara igår de plockade ut henne till oss. Den kärleken jag fått uppleva sedan Edith-Lily kom till världen är den starkaste, renaste kärleken jag någonsin upplevt och jag ser verkligen framemot framtiden och att få dela den med våran underbara dotter. 


Det har varit en lång och svår och omtumlande väg att vandra för att få Edith-Lily och det liv vi lever idag. Men jag hade gjort allting igen utan att tveka för att få vara med henne. 

Mamma och pappa älskar dig mer än allt annat, du är det absolut bästa som hänt mig och pappa!
 En bild på magen en vecka innan Edith kom till oss


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar