onsdag 4 december 2013

895.

Hallå, nu har jag snart packat färdigt och ska precis se the walking dead med älsklingen. 

Jag har glömt att säga det här på bloggy tror jag men jag och Edith ska hoppa på ett tåg ner till Norrköping och hälsa på farmor och bonusrolf imorgon! 

Det ska bli så roligt att få komma och hälsa på hos farmor i några dagar. Men innan vi får träffa farmor så ska vi bara klara av en sju timmar lång tågresa tillsammans först. Hehe vi får se hur det går, som tur är så möter vi upp Rolf i stockholm så den sista biten har jag lite hjälp!

Men jag har med mig frukt i massor och babbappen som funkar både med och utan internet så vi ska nog klara det här galant, jag och dottra min:) 





När vi ändå är inne på ämnet resa så måste jag dela med mig av lite funderingar kring packning till småbarn.
 

Jag tycker det är så svårt att packa åt Edith eftersom hon gör av med så mycket kläder då hon sölar ner sig så mycket. Det finns ju tvättmaskin såklart. Men ändå så blir jag sådär nojjig att det inte ska räcka. Har säkert packat med mig alldeles för mycket nu men den som lever får se. Jag förstår liksom inte hur man ska packa lätt åt ett litet barn som går igenom minst två klädbyten på en dag. Sen att allt hon äger är hur fint somhelst gör ju inte saken lättare. Att pussla ihop olika outfits till Eddan kan ju vara något av det roligaste man kan göra:)

Men nu gjorde jag så att jag packade ner en outfit för varje dag åt henne + en extra. Hoppas det räcker nu bara.

Vi blir borta torsdag till tisdag iallafall och jag har aldrig varit ifrån Per i så många dagar. Edith har aldrig varit ifrån honom överhuvudtaget. Jag har ju aldrig varit själv med henne både nätter och dagar heller. Jag tror att det kommer att gå bra men lite pirrigt känns det allt. Tur att vi har farmor som kan hjälpa till!

Nej nu ska jag sluta svamla här och se på the walking dead innan det är dags att sova. 


Kläderna Eddan ska ha med sig på resan och en bild på mig och Edith från tidigare idag:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar