tisdag 19 november 2013

883.

Hallå, jag är knakelibrak dunder hostig. Jag har hostat sedan i torsdags och det blir bara värre för varje dag. Jag har ju ansträngnings astma och förkylningsastma så när jag får hosta så blir det riktigt jobbigt för mig. 

I vanliga fall så får jag cocillana när denna hosta kommer, men eftersom jag ammar så var mollipect det enda de kan ge mig. Och mollipect hjälper inte alls. Hostan är värst på kvällen och om natten, så jag får i princip noll sömn. Tur att jag åtminstone har brycanylen. Den blir jag bara så himla skakig av.


Jag hostar så mycket att jag kräks och nästan kvävs. Det har hänt att jag svimmat av av hostan förut, men denna gången så har jag tack och lov inte svimmat. Men jag blir riktigt riktigt yr i huvudet av att hosta så mycket. 

När jag hostar så kan jag varken andas in eller ut och jag får mer eller mindre panik när jag får en stor hostattack då det känns som att jag håller på att kvävas. Det blir bara mer och mer irriterat i halsen och luftrören. Hela min kropp värker och huvudet dunkar av all hosta. 

Min stackars lilla familj som måste lyssna på mig hela tiden:( 


Per är dessutom nyopererad och kan därför knappt gå. Han har väldigt ont och orkar inte ta Edith. Idag ringde jag och pratade med läkaren som rådde mig att sluta amma och ta cocillana i några dagar då det verkar som att mollipect inte fungerar. Sedan så sa han till mig att jag skulle vila och låta min man vara hemma med barnet. Tyvärr så går ju inte det då Per just nu har det tusen gånger jobbigare än mig. 

Ibland så önskar jag att vi hade en barnvakt som kunde avlasta oss vid dessa tillfällen eller varför inte bara för att gå på bio någon gång. Men nu ska vi inte klaga. Vi är knappast de enda i världen utan tillgång till barnvakt. 


En bild på våran lilla sötnos:)

1 kommentar: