torsdag 31 oktober 2013

870.

Hallå, jag borde egentligen passa på att röjja upp lite här hemma nu när vilden äntligen sover men jag kände att det var dags att uppdatera lite kort här först:)



Eddan har börjat få fyra nya tänder på en och samma gång. Två uppe och två nere. Det betyder att hon nu har åtta små tänder. Jag kallsvettas varenda gång jag ammar numera. Ska jag få behålla bröstvårtorna eller inte ungefär, haha. 

Bitringarna ligger på kylning i frysen och eddan är lite gnällig men annars så går det relativt bra. 



Men på tal om något annat. 




Vart tog våran bebis vägen???!

Edith-Lily kan nu stå upp och hon kan gå vingligt när man håller i henne i en hand. Hon drar upp sig mot saker hela tiden och går längs med kanten på bordet och tvbänken och liknande. Hon vill alltid stå upp, hela tiden.
Vi har alltså fått plocka bort allting somär ungefär i höjd med Eddan nu. För det har ryckt både vattenglas och fruktskålar sen hon började stå upp.

Hon drar sig inte längre fram utan kryper på alla fyra, och fort går det. Hon kryper till ett mål och så ställer hon sig upp och gungar och går i sidled. 

Hon reser sig sätter sig, reser sig hela tiden. Jag förstår inte hur jäntan orkar röra sig så mycket, jag blir utmattad av att kolla på. 

Hon kan säga mamma och babba och när man frågar vart lampan är så låter det som att hon säger uaamba och tittar på lampan. Och jag kan svära på att hon viskar katt när hon ser Safari men Per tror inte på mig. Vänta du bara min kära man så ska du få se!! 

Hon har också lärt sig high five och vart är klockan och vart är mammas näsa och vart är pappas mustach. Sakerna hon lär sig avlöser varandra varje dag. Jag vill bara dra i bromsen och krama om min lilla bebis. Jag har alldeles säkert glömt tusen saker som hon lärt sig nu men ni fattar poängen:)

Det går alldeles för fort nu. Men lite mysigt är det också att se hur hon utvecklas och blir mer som en liten egen individ för varje dag. 

Älskade underbara unge! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar