söndag 8 september 2013

865.

Hallå, i helgen har det varit fullt ös hemma hos familjen Lindsaga. 


Gårdagen började med babysim klockan halvnio. En helt galet tidig tid på en lördagmorgon. Vi måste väcka Edith och frakta dit stackarn i pyjamas, skulle vara mycket bättre om man hade haft det vid elva nån gång tycker jag:)

Även denna gången var Eddan en av de mer lugna bebisarna. Många av dem blev helt vilda och glada i vattnet, men inte Edith. Hon sög på tummen och analyserade allt som hände runt om kring. Hon är väldigt nyfiken av sig och vill alltid vara med och se allt och vill gärna inte missa något. Det är inget som undgår denna unge, hon är som en hök och hinner se allt!
Men jag tror att hon gillar babysimmet även om hon inte är sådär jättebusig i vattnet! 
 
 
Iallafall, efter babysimmet så for vi hem. Per som är förkyld la sig på soffan och jag tog tag i att riva ner tapeter i serveringshallen och efter det så spacklade jag och slipade. Är det något som är roligt så det ju att riva ner tapeter och att spackla och slipa. Imorrn ska jag slipa igen och förhoppningsvis kan vi börja tapetsera snart! 

Sen så har vi varit på loppis och köpt ett underrede till ett bord så att vi kan börja bygga på ett matsalsbord, vi hittade också tre missmatchande men ohh så snygga stolar som vi ska renovera upp och ha i matsalen. 


Efter loppisrundan bar det av ut till domsjö för att tvätta bilen grundligt så att vi kan lägga ut den till försäljning och äntligen köpa en ny bil nån gång. Efter det så avslutades kvällen hemma hos oss med ett trevligt gäng människor och pizza. 




Imorse när vi vaknade hade vi ingen frukost så vi tog en promenad till affären och sen hem för att äta. Efter det så la sig döförkylda Per på soffan med Eddan och jag fick göra något som jag bara älskar.

Jag fick storstäda hela lägenheten från topp till tå! Jag har dammat och torkat, dammsugat, skurat, diskat, tvättat, renbäddat och putsat alla fönster in och utvändigt och så har jag källsorterat. Det ni! 

Jag tycker verkligen att det är så rogivande att städa när det inte går för långt och blir till ett tvång. Städa bort allt det gamla och smutsiga och känna hur allt blir rent och fräcsht igen. Hade det inte varit för mina tvångssyndrom och min besatthet av perfektion som jag försöker att avvärja mig ifrån så hade jag städat hela tiden.  Men så har jag varit en gång i tiden och det var iof inte kul.. 

Trots en sjuk man så har helgen varit en lyckad sådan. Nu ska jag krypa ner i sängen och somna in till andetagen av mina två favoriter, godnatt! 

 
En bild på mig och min underbara lilla dotter från i somras när vi sov på en filt under mammas körsbärsträd:)





1 kommentar:

  1. En vacker & fridfull bild på dotter & dotterdotter:-)

    SvaraRadera