torsdag 29 augusti 2013

862.

Ikväll så är jag så fruktansvärt trött och psykiskt utmattad. Idag vid tolvtiden fick jag en panikångest attack. Det har jag inte haft på jättelänge. Jag var ute och gick med Edith och helt plötsligt slog det bara till. 

Jag började storgråta och kunde inte andas, försökte i panik att prata med mamma i telefonen. Väste och hyperventilerade och försökte förklara vad som hade hänt. Tillslut så började det släppa och jag kunde andas igen. 

Jag är så glad att Eddan sov i vagnen under hela attacken. Efteråt kände jag inte för att sitta inne eftersom jag fortfarande hade kvar panikkänslan så jag och gullungen satte oss i en park och väntade tills Per hade lunch. 

Efter Pers lunch tog jag och Eddan en ny promenad upp till BVC där vi skulle väga henne och kolla hennes utslag som hon haft i snart TRE månader. 

Hon väger nu 8kilo. Hon börjar sannerligen bli stor våran tös:) Utslagen visade sig vara eksem och jag ska smörja in henne 4-6gånger om dagen med hudlotion och två gånger om dagen med hydrokortison. Det känns ju sådär, men måste man så måste man. 

Jag undrade också varför Eddan blir så jäkla rädd när hon ser nya människor och det var tydligen en fas de flesta bebisar går igenom. De börjar känna igen ansikten och olika personer och då kan det bli lite läskigt. Det var en fas som brukar komma som ett brev på posten vid 8-9månader men Eddan är ju uppenbarligen där nu.  


Efter BVC besöket gick vi tillbaka till parken och satte oss och väntade på att Per skulle sluta jobbet. I parken så mös vi och kollade på blommorna och alla människor och bara njöt av det härliga vädret. 

Ikväll har vi inte gjort någonting annat än att ta det lugnt och återhämta oss. 


 När man har haft en jobbig dag så får man äta gofrukost till lunch. Idag så blev det vaniljyoughurt med hasselnötter, mandlar, paranötter, fullkornsflingor, torkade jordgubbar, hallon, blåbär, linfrön, chiafrön, kokos, mörk choklad, torkade aprikoser och en massa honung. Nästan för gott för att vara sant!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar