tisdag 27 augusti 2013

861.

Hallå där, idag har varit en lång dag för mig och Eddan. Det har blivit två långa promenader då barnvagnen verkar ha varit det enda som gjort eddan lugn. 

Det verkar som att det är något som inte står riktigt rätt till med våran lilla älskling idag. Hon känns hängig och ofokuserad och så har hon några konstiga ljud för sig. Låter som att hon försöker att andas ut fast det inte går så hon tar i så att hon blir alldeles röd i hela ansiktet. Nåväl det är nog ingen fara, bara jag som är alldeles för hispig.


Idag var dag två själv hemma med lilltjejen. Per har ju varit hemma i princip hela tiden sedan Edith föddes med undantag för två veckor då han jobbade heltid. Så det är definitivt en stor omställning att plötsligt vara själv med henne. 

Det går dock bättre nu än vad det gjorde då hon var miniliten. 
Nu kan hon ju underhållas med olika saker. Hon kan sitta själv, hon kan åla sig fram och snurrar runt åt alla möjliga håll. Hon har en gåstol och en hoppgunga. Hon äter gröt och frukt och potatis och lite allt möjligt. Hon sitter framåt i barnvagnen och vägrar sitta emot mig om det inte är så att hon är jättetrött, då duger jag. Så det blir nog mycket lättare nu. 

Nu är inte risken för plötslig spädbarnsdöd lika stor längre så det behöver jag inte gå och oroa mig över hela tiden heller. Fast det gör jag ju såklart ändå. Jag går och kollar så att hon lever och andas titt som tätt. Jag kan helt enkelt inte låta henne vara ifred. Inte ens på nätterna kan jag låta henne vara. Jag vaknar nån gång varje natt och kollar. Fast vad vet jag det kanske alla föräldrar gör?

Jag får verkligen grov ångest av att inte gå och kolla henne. Jag har försökt att bara sitta och ta det lugnt när hon sover men efter ett tag så måste jag springa iväg och kolla. 




Det har iallafall varit väldigt tomt utan älsklingen här hemma. Men det är ju bara att vänja sig, det är ju så världen fungerar. Han träffar sina arbetskollegor mer än vad han träffar sin familj. 



Eddan blev jätteglad då pappa kom hem från jobbet. Hon har nog saknat honom idag tror jag allt:)
De är så fina tillsammans mina älskade hjärtan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar