onsdag 14 augusti 2013

853.

Imorgon ska Edith ta 5månaders vaccinet och jag är så otroligt nervös och att bara tänka på det ger mig så enormt mycket ångest. Förra gången hon tog sprutan så hade hon 39graders feber i flera dagar. Alla hennes rutiner raserades och hon var otröstlig de första två dagarna. Hon bara grät och sov och ville inte äta.

Det är så hemskt att se sin dotter lida på det sättet. Men det är ju ett ont som på det stora hela är för hennes bästa. Detta är nog något som är väldigt jobbigt för de flesta föräldrar, det där med vaccinationer. 

Att man sitter där och vet om att hon snart ska ta sprutan och att hon ska sitta där och le och tro att sköterskorna är snälla och att allt är bra för att sedan bli huggen i benen av två sköterskor. Det är så hemskt alltihopa. Jag vill bara slå ner sköterskorna och ta min dotter och gå därifrån. Men det ska jag ju såklart inte göra. 

Men det kan ju lika gärna gå bra imorgon, för de flesta bebisarna som tar sprutan så går det ju bra och är bara hemskt för stunden. 






Våran underbara älskade Edith-Lily. Mamma och pappas hjärta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar