tisdag 13 augusti 2013

852.

Jag går ju till dietist för att komma tillbaka till hälsosamma matrutiner efter att ha kräkts så mycket. 
Mina värden tros vara nere på botten. Och igår skickade min dietist mig på provtagning. Det blev sex rör och några av proverna jag tog var magnesium, b12, d-vitamin och järn, Det är alltså lite av det dietisten tror att jag har brist på. 

Jag hoppas verkligen att jag har någon typ av brist eftersom det skulle förklara en hel del till varför jag  mår så dåligt just nu, både fysiskt och psykiskt. 

Jag är alltid trött, inte jag har nyss fått barn och får inte sova trött, utan trött jag tror jag svimmar ifall jag reser mig upp för fort trött. Jag är ofta yr, jag är yrslig, tappar synen och får blixtanfall titt som tätt. Det kan iof bero på ryggvärken också? Jag känner mig svag och är oerhört glömsk. Jag har ont i kroppen och känner mig tung. Min syn har också blivit sämre.

Värst är nog ändå att jag mår så fruktansvärt dåligt just nu. Jag känner mig ledsen och nedstämd. Sen så känner jag mig så galet ensam att jag går under men jag orkar inte heller göra något åt det. 


Jag har jättefina vänner och en underbar familj och ändå känner jag mig så smärtsamt ensam många stunder. Jag är trött men kan inte sova, jag vill röra mig och motionera mer igen men jag har ingen ork. Jag vet att jag borde äta bättre men orkar inte bry mig om nånting. 


Förut var jag världens bästa vegetarian och jag hade inte haft en brist på åtta år. Nu kunde jag inte bry mig mindre. Jag äter bra men inte tillräckligt bra. Jag äter inga linser eller bönor eller liknande som en vegetarian behöver. Och eftersom jag inte äter ägg och knappt några mejeriprodukter så kanske det inte är så konstigt att jag mår dåligt. 

Men mitt matintresse försvann nånstans påvägen under mitt nio månaders kräkkalas. Jag har ätit socker varje dag sedan förlossningen i form av choklad eller en kaka eller en glass. Inte mycket men ändå lite. Jag hittar inte ut ur det här sockerträsket och jag är så besviken på mig själv att jag fastnat där. Detta ger mig en blodsocker kurva som går igenom taket tio gånger om dagen. Vilket resulterar i en trött och arg tjej som inte orkar något.


Åhh jag vet inte, allt känns bara så fruktansvärt jobbigt. Nu har jag dock börjat med näringsdrycker som jag ska dricka två gånger om dagen, både för att få i mig tillräckligt med kalorier och för att jag ska få i mig av alla näringsämnen som jag så desperat behöver. Jag har också fått ett näringspulver som jag ska strö i all mat jag lagar så att jag får i mig alla ämnen även därifrån. Och det pulvret innehåller alla näringsämnen man behöver, så jag hoppas att det hjälper mig! 

Det känns konstigt att jag ska äta något som ger mig mer kalorier då jag inte är underviktig längre, men jag litar på dietisten. Och jag äter väldigt lite om man tar bort det dåliga. Jag lever i princip på frukt, choklad och qournfiléer. Skjut mig vad allt känns jobbigt. 


Att vara gravid var fruktansvärt och hemskt och det värsta jag någonsin varit med om förutom förlossningen. Men jag trodde att allt skulle vara över så fort eddan kom ut. Men neeeej, jag har fortfarande foglossningar tusen gånger lindrigare men ändå, sjukgymnasten försöker att hjälpa mig att få tillbaka styrkan men just nu verkar det totalt jävla hopplöst. Kroppen tog alldeles för mycket stryk. Jag har konstant ont längst ner i magen, ibland mer och ibland mindre, och jag har kört min kropp så totalt i botten att jag måste gå till dietist för att komma tillbaka. Jag ska inte klaga jag har ju fått livets gåva. Och sen så är det ju inte så konstigt att allt är som det är efter det senaste mardrömsåret, men ibland blir jag bara så fruktansvärt trött på allt. När ska det vända liksom..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar