torsdag 25 juli 2013

845.

Ni mammor där ute som har smycken, snygga skor och borstat hår var och varannan dag samtidigt som ni tar hand om barn på heltid, ni ska ta mig tusan ha en eloge!

Jag trodde aldrig att jag skulle förfalla så mycket efter att jag fått barn. Jag älskar älskar älskar kläder och att klä mig i olika stilar och med olika accessoarer men jag har varken tid eller ork till det just nu. Jag försöker att "klä" upp mig nerklätt så att säga. 

Det finns liksom ingen poäng att ta på sig ett halsband eller örhängen då min dotter är så sjukt nyfiken och gärna sliter i allt som går att slita i. 
Skiter ner sig gör hon också, ibland flera gånger om dagen och helst då på mammas kläder. Det håller liksom inte att gå runt och se ut som någon modeprinsessa då.

Jag försöker att hitta någon slags kompromiss emellan min modegarderob och min mammagarderob och då blir det ofta något som på bilderna nedan. 

Antagligen totalt ointressant för alla utom mig, men tänk så kul att gå tillbaka om 15år och kolla hur jag såg ut egentligen!
Och har jag tur så kanske jag inspirerar någon annan mamma där ute som har gått vilse i sin garderob;) 



Blus/Loppis  -  Solglasögon, Skinnkjol/Ebay.com



Alla mammor borde äga ett par skinnbyxor eller en skinnkjol! Det är enkelt att torka av dem när barnen kräkt ner dig samtidigt som det är bekvämt och snyggt:)

Blusen är en ny favorit, jag har ju alltid gillat mönster av alla dess slag så då jag såg denna var jag ju bara tvungen att slå till!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar