torsdag 18 juli 2013

843.

Hallå, idag har vi varit på äventyr i Helsingör hela långa dagen. Världens mysigaste dag med sol och varma vindar, fina vyer och en massa skratt med familjen:)

Edith har varit världens snällaste och gladaste dotter, hon har sovit som hon ska och när hon varit vaken har hon varit glad och skrattat så att hon har fått alla i helsingör att le åt henne! 

Bilder kanske kommer imorgon om jag har någon ro att sitta framför datorn det vill säga, annars kommer de sen någon gång säkert. 


På tal om något helt annat och mycket värre.. Ikväll när vi var påväg hem i bilen så satt Edith och sög på ett äpple i bilen, självklart under min uppsyn. Men med hennes starka sugkraft så lyckades hon såklart suga lös en bit äpple som givetvis fastnade i halsen. Hon blev allldeles tyst och spärrade upp ögonen och väste i ren panik. 

Jag skrek till Per att stanna bilen, stanna bilen NUU!!
Han tvärbromsade mitt i en påfartsväg, en såndär som man kör ut på e6an i och jag skyndade mig att plocka upp Edith och ner med fingrarna i halsen på henne samtidigt som jag slog henne på ryggen. 

Slutet gott allting gott, men fan vad rädd jag blev där en stund. Inga fler äpplen till Edith.
Per och Aron blev också rädda, Aron höll för öronen och satt och stirrade rätt ut tills allt var okej.

Edith hon log och var helt lugn efteråt, sen somnade hon på två röda. Så det skrämde definitivt oss mer än vad det skrämde henne.  

Men det jag blev mest chockad över var nog ändå min reaktion. Jag har funderat många gånger på vad jag skulle göra ifall en sådan här situation skulle dyka upp och jag har alltid kommit fram till att jag skulle få panik. 

Och panik fick jag men jag blev inte handlingsförlamad som jag trodde att jag skulle bli, jag reagerade och agerade istället på en blixtsekund och med handlingar jag inte visste om att jag kunde. Eller okej i teorin så vet man ju vad man ska göra men det är en helt annan sak att göra det i praktiken.  



Nej nu är det dags att göra kväll och gå och lägga mig bredvid min älskade lilla skatt! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar