tisdag 16 juli 2013

842.

Jag har för tusan glömt att uppdatera om hur min träning går. Jag fick ju Olga Rönnbergs bok - träning för nyblivna mammor i present av min man och jag kan varmt rekommendera den boken till alla er mamas där ute, ja till er andra också för den delen! 

Jag har tränat efter den här boken i fyra veckor nu och märker redan resultat. Jag har äntligen börjat få tillbaka styrkan i bålen och jag känner hur min inre korsett blir starkare för varje dag. Det enorma svanket jag drog på mig under graviditeten har jag börjat träna bort och sakta men säkert så börjar min kropp bli mer tränad igen. Vilket känns så jävla sköööönt! 

Ju mer tränad jag blir ju mindre ont i kroppen får jag ju. Värken är ju något jag kommer att få leva med resten av mitt liv men träning gör det lite lindrigare. 

Jag har också varit ute på min första springtur på över ett år. Jag har börjat med intervaller i backe. Jag har tagit det lugnt och mjukstartat med intervallerna. Så det blir till att jogga upp och gå ner tio gånger i en medelstor backe. Man vill ju inte börja för hårt. Träna lugnt är mitt motto just nu. Min kropp har ju trots allt varit med om en hel del påfrestningar det senaste året.

Nu väger jag förresten 54kilo och har 3kilo kvar till min inskrivningsvikt, woop woop! 


2 kommentarer:

  1. Testa en sånhär :) http://lekmer.se/barn-och-baby/ata-och-dricka/ovrigt/munchkin-fresh-food-feeder

    Kram! Malin Elfving

    SvaraRadera
  2. Jag har en sån där hemma som jag inte hunnit testa än, och så glömde vi den när vi for på semester. Men när vi kommer hem så ska Eddan få börja äta med den! Men tack ändå för tipset:)

    Kram!

    SvaraRadera