måndag 24 juni 2013

839.

Hallå, Edith fortsätter att kämpa sig igenom dagarna och kvällarna utan sömn. Hon sover 30min till 1½timme om dagen sedan sover hon på natten.

Eftersom hon inte sover på dagen och älskar att vara med på allt så blir det väldigt mycket fokus på Eddan. Äter vi är hon inte längre nöjd med att ligga och rulla runt på ett täcke bredvid matbordet, nej hon ska sitta i sin matstol vid matbordet. 
Är jag i vardagsrummet och går in i köket då rullar hon runt och kollar efter mig och vill följa med osv. osv. Det behöver ju iof inte vara något dåligt, men när allt kommer samtidigt så undrar man ju vad som ska och inte ska vara?


På kvällen så är Edith övertrött men ändå glad så länge man ger henne full uppmärksamhet och det går ju att leva med. Men så fort man drar ner rullgardinen och släcker lampan och går in med henne i sovrummet är det som om hon vet om att hon ska sova och då börjar hon gnälla och skrika. Om man inte tar upp henne och går ut med henne i ljuset igen för då blir hon genast på bättre humör, men övertrött. 

Edith är väldigt nyfiken av sig och vill vara med hela tiden. Inte vill väl hon gå och sova när hon kan sitta och titta på allt möjligt runt omkring sig. Hon ska hela tiden vara där det händer. Och små bebisar orkar som inte med den livsstilen riktigt. Inte våran iallafall.  

På dagen somnar hon ju iallafall i vagnen ett tag på dagen, men det är ju alltid sittandes och aldrig när hon ligger ner. 

Jag vill ju inte klaga på min kära dotter eller så men snälla rara du stäng ögonen och bara sov, jag lovar dig du missar ingenting. 


Men för att berätta något roligt också så har eddan skrattat ännu mer, senast nu ikväll. Jag blir så sjukt lycklig av att höra hennes skratt så ni anar inte. Hon rullar nu runt en hel massa också. När hon sover är hon helt vild. Hon snurrar runt och ligger på mage och mot mig sen mot Per. Hon vrider sig och när man vaknar kan hon ligga med huvudet i fotändan och lite varstans. Hon är numera också expert på att ta över hela sängen och tränga ut mig och Per på varsitt hörn. 


Något annat som är så himla fint med vår tjej är när hon pussas när man pussar emot henne. Om vi smackar och pussar så gör hon likadant och så älskar hon att ligga och brumma med läpparna så att dregglet rinner för fullt. Det känns verkligen som att hon lär sig nya saker varje dag nu. Hon blir mer och mer en liten människa för varje dag och jag är så tacksam över att jag och Per får vara med och ta del av det:) 



Nu ska jag gå och äta lite glass med Per och Perans pappa som är här på besök! 




Två bilder från midsommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar