lördag 15 juni 2013

834.

Jag tänkte uppdatera om hur det gick igårkväll! 
Edith somnade på en gång då vi la ner henne utan grin och gnäll. Däremot så hade hon hög feber och vaknade och ville amma flera gånger under kvällen och natten. Hon har nu gått på alvedonkur under ett dygn men har fortfarande feber och ont. Så att hon vaknat och velat amma är ju helt förståeligt. Mitt stackars lilla hjärta. 

Hon har ont i benen där hon fick sprutorna och har väldiga problem att äta eftersom man håller henne just över låren när man sitter upp och ammar. När hon ligger ner och ammar ligger hon i vanliga fall på sidan och ammar men nu så får hon ligga på rygg med huvudet på sned istället:)


Idag har varit både en bra och en dålig dag. Edith har haft feber som pendlat mellan 38 och 39grader och hon har varit väldigt kelig, vilket iof är mysigt tycker jag. Men stackaren har ju varit väldigt varm och inte velat äta så mycket. Men detta är ju väldigt vanligt när man har tagit spruta. Att bli lite febrig och hängig i några dagar, så det är nog ingen fara.  

Men sen så har hon gjort ännu en ny grej idag. Det vackraste jag någonsin hört. Hon har gapskrattat när hon busade med pappa. Tidigare så har hon som varit glad med leenden och något konstigt glädjeläte. Men idag så skrattade hon helt hysteriskt precis som man hör barn skratta på youtube. 

Jag blev helt överlycklig och skrattade och grät som ett fån. Per som busade med henne började också skratta och han blev lite tårögd han med minsann. Hennes skratt var det absolut vackraste lätet jag hört i hela mitt liv. Aldrig förr har jag blivit så lycklig av att höra någon skratta. Jag ville bara pussa sönder eddan just då! Men självklart så slutade hon skratta sådär mycket när vi tog upp mobilen och skulle filma. Men ett litet skratt fick vi minsann med på film. 


Sen så har hon även fått smaka lite saker nu. Hon har smakat äpple som hon tyckte var jättegott och så har hon smakat avokado och vattenmelon som hon fick kväljningar och fula grimaser av. Haha sötungen våran:)

Hon har alltså inte ätit detta själv, hon har sugit på en äppelskrutt och en liten melonbit sen så har hon fått lite mosad avokado att suga på på fingret. Och mer smakprover ska det bli. 

Men eftersom jag helammar så avvaktar vi lite med att ge henne riktiga smakportioner. Jag vill ju trots allt helamma henne i ett halvår så det är ju ändå tre månader kvar med amning och det vill jag ju inte rubba.

Ikväll gick det också bra att lägga henne. Jag ammade henne i en timme och sedan somnade hon och sover det gör hon fortfarande, så nu får vi hoppas att både hon och vi får sova inatt! 



Eftersom jag tappat bort laddaren till kameran så bjuder jag på en gammal mobilbild på mig och Edith. Här var hon bara fyra dagar gammal och vi låg och sov på BB.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar