onsdag 22 maj 2013

826.

Idag har vi tagit en två timmar lång promenad sedan varit hos sjukgymnasten och nu slutligen så har vi packat, fixat och donat inför resan imorgon. 

Jag hoppas verkligen att allt kommer att gå vägen! Första stopp på våran lilla resa är Norrköping och farmor. Efter det så åker vi vidare mot Skåne och hovs hallar:)

Det var ju tänkt att jag och Edith skulle flyga ner till mormor men eftersom jag blev sjukskriven och Per ska vara hemma med mig så åker vi ner med bil båda två istället. Egentligen tänkte jag ju åka själv ändå men de tyckte att det var smartast att vi åker båda två så att jag får det stöd jag behöver. 


Idag hos sjukgymnasten så konstaterade vi förresten att jag är väldigt överrörlig i kroppen, jag har alltid trott att alla kan vrida på armar och ben och trycka ner tummen emot handleden och så vidare. Men tydligen så är det inte alla som kan detta och det är inte heller en bra sak. Så det ska sjukgymnasten spana vidare på då det kan vara en av anledningarna till min överförjävliga rygg. 


Annars så fick jag låna en stödväst som ska dra bak axlarna och hjälpa till att hålla upp ryggen så att jag kanske får lite bättre hållning och bättre position på kroppen när jag ammar eller sitter vid datorn och liknande. Det gör jävligt ont att ha den på sig men förhoppningsvis kommer det ge resultat. 

Jag hade också fått tillbaka de inre magmusklerna på plats i magen så nu har jag fått mer avancerade träningsövningar och inte bara bäckenövningar. Den inre korsetten har börjat hitta hem igen:)


Nåväl nu måste jag äta något och packa klart så att jag kan skynda mig och hoppa i sängen, vi har en lång dag framför oss imorgon. 

Först har vi bvc vägning och mätning och efter det så ska jag på första mammagruppen och efter det så ska jag till min psykoterapeut och sen så ska vi äntligen rulla söderut. 

Avslutar med att lägga ut två bilder på våran alldeles egna lilla prinsessa:)


Du är så otroligt fin våran älskade Edith-Lily, Maj Lindsaga<3
Mamma och pappa är upp över öronen förälskade i dig. Vi älskar dig hjärtat! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar