fredag 17 maj 2013

821.

Hallå, jag tänkte att jag skulle dela med mig av hur magen ser ut just nu. Den har definitivt krympt men den är fortfarande väldigt stor tycker jag, om man jämför med hur jag har sett ut innan. 

Har delat med sig av innan och under bild så är det ju bara att dela med sig av en efterbild också. Jag kan ju inte banga ur nu liksom. Och det är lika bra att visa upp hur verkligheten ser ut. Hur jobbigt det än känns att dela med mig av den här bilden. 


Sen så finns det ju faktiskt dom som har det mycket värre. Så jag borde väl inte klaga, men ändå det är en stor omställning för mig personligen att vara så stor över magen. 
Och det kan ju ingen annan än jag förstå eftersom det är min kropp det handlar om. 


 
På den här bilden var jag gravid i vecka sju. Och såg alltså ut i princip som jag gjorde innan jag blev gravid. 


På den här bilden är jag gravid i vecka 39 och hade två veckor kvar tills Edith plockades ut. Tyvärr har jag ingen bild från de sista två veckorna eftersom allt var så jobbigt då. Men magen hann bli lite större också.


Och det här är alltså nio veckor efter förlossningen. Jag har gått ner det mesta uppe vid revbenen. Men har en hel del mage kvar att göra mig av med innan jag ser ut som innan. Men det är egentligen inte det jobbiga. Att jag kanske kommer att vara lite större nu det kan jag ta. Men att ha bristningar över hela magen och ryggen, samt att jag är så fruktansvärt mjuk, det tycker jag är det jobbiga. Från att vara fast om magen till att bli som en bulldeg det tycker jag är en sjukt svår omställning.

Men å andra sidan så har jag ju fått mig en liten Edith och det är ju värt en bulldegsmage alla dagar i veckan:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar