onsdag 17 april 2013

804.

Hallå, idag har jag och Edith varit upp på barnavdelningen för kontroll av RS och för att sätta tillbaka skenan. Med RS var det bra men med skenan var det mindre bra.
Skenan blev inte av överhuvudtaget då det visat sig att Edith är allergisk mot materialet i skenan. Sätter vi tillbaka skenan riskerar hon blodförgiftning, och det mina vänner låter ju inte särskilt lockande. 

Tur som vi har så bor min mor i Torekov där de också råkar tillverka skenan. 
Hon tog tag i saken och for dit och talade med självaste skaparen av Von Rosen skenan eller ja en av de två skaparna och han ska nu hjälpa oss genom att skicka upp en annan skena i ett lite mer ovanligt material. Så vi får verkligen hoppas att denna skena fungerar. 

Mamma hade visat honom bilder på Ediths ben och rygg som numera är öppna köttsår tack vare skenan och gubben som tillverkar skenan tyckte att det var skandal. Han fick bilderna av mamma och skulle visa dem för sin kollega och vi fick också deras nummer så att vi personligen kan ringa till med om vi undrar över något. 
Detta känns oerhört tryggt och det känns skönt att de tar oss på sådant stort allvar. 
Tydligen så är det ett av tusen barn som blir allergiska emot skenan, så det kanske är dags för Edith att köpa sin första trisslott:)





I alla fall så fick jag ett roligt mottagande när jag kom upp på barnavdelningen idag. 
Jag kom och gick i korridoren och precis då kom läkaren runt hörnet. 

Men åhh vad snygg mamma var idag då, sa han. Jag fattade inte att han menade mig så jag kollade mig omkring och frågade lite försiktigt om han menade mig. Ja klart han menade mig, det var ju ingen annan i korridoren liksom. Jag tackade varpå han svarade, 
Ja jag har ju bara sett dig inlagd på sal nio innan och då var du ju ganska så sliten. Man ba tack?! Haha. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar