fredag 8 februari 2013

782.

Hello, jag började dagen med att kräkas precis som jag gjort de senaste dagarna. Vad är det som händer? Jag trodde att allt hade blivit lite bättre. Men nu kräks jag varje dag igen. 
Är så oerhört less på allt. Ge mig ett slut på detta eviga lidande nu...

Igårkväll var vi in på förlossningen och gjorde ett ctg då lillbebben har varit så lugn i magen. Hennes hjärtslag slog så fint så fint, men hon rör sig knappt längre. Även fast hon varit som ett vilddjur fram tills nu. 
Barnmorskan sa att det är helt naturligt så här i slutet. 

På ctg kunde man även se att jag har en hel del sammandragningar. Vilket barnmorskan påpekade är en väldigt bra sak för det betyder att livmodern tränar upp sig inför den kommande förlossningen. Om dessa sammandragningar bara kunde bli lite starkare och sätta igång mig nån gång så skulle allt snart vara över! Det var bara positivt att jag känner dem så väl och att jag har mensvärk för det betyder att det händer nått! Skönt att något går framåt iallafall.

Jag har även fått en tid hos läkare i vecka 38 då jag ska få komma upp på specmödra och prata om graviditeten och och om den kommande förlossningen och hur jag tycker att allt känns. Hur allt det här har påverkat mig och så vidare.  Barnmorskan sa att det är något man brukar göra för kvinnor som har haft det väldigt jobbigt. 
Det känns faktiskt jätteskönt att få gå och prata med någon även om min personliga uppfattning av alla sjukhusbesök under den här graviditeten har varit att läkare inte ser patienten och oftast försöker lösa problemen med mediciner då barnmorskor och sköterskor ser problemet och patienten. 
Men men det är ju ändå skönt att få prata med någon och den här gången är det ju ett inbokat möte för att diskutera hur allt känns och hur det har gått för mig. Så då kanske läkaren är inställd på att prata från första början:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar