torsdag 31 januari 2013

777.

God morgon på er, idag är en hyffsat bra dag om man ska försöka vara lite positiv.
Dock är jag väldigt väldigt trött. Inatt har jag haft mensvärk och sammandragningar till och från och när väl det gick över så plogade de vägen utanför. Men bebis har hållit mig sällskap med sparkar och puffar och hicka. Man får väl passa på att mysa av det nu, för snart är det ju över!
Iallafall har jag varit vaken mer än vad jag sovit. Men vem behöver sova egentligen? Just nu har jag proppat i mig två alvedon och en zofran och ska strax ge mig ut på stan med Birdie och leta efter en liten present till Anna och Johannes nya lilla guldklimp!

Bilden är förvörigt dagsfärsk på mig och lilla kulan. Jag har brusat ner den lite så att man inte ska se hur tjock jag blivit. Jag har ju trots allt gått upp 21kilo, vilket syns rätt så väl på de där stadiga låren som numera tydligen är mina. Ibland när jag kollar mig själv i spegeln kan jag inte förstå att det faktiskt är jag som står där. Jag är så långt ifrån min gamla kropp  att jag ofta faller i chock och bara står och kollar på mig själv och förundras över hur det kan vara möjligt. Som tur är har alla kilon lagt sig lite snyggt över hela kroppen så det ser ju fortfarande någorlunda häsosamt ut! Och har jag tur så kommer jag att gå ner det mesta av dem när bebis kommit ut:)

Nej, nu ska jag klä på mig och kanske till och med sminka mig lite för en gång skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar