torsdag 24 januari 2013

775.

Jag tänkte bara slänga in ett snabbt hej innan jag ska till dietisten och psykoterapeuten. 

Jag sitter och försöker kämpa i mig frukost bestående av en knäckemacka och lite te. Går sådär. 
Bara 38dagar kvar. Bara 38dagar kvar. Bara 38dagar kvar. 
Bara 38dagar kvar till beräknat datum bara 38dagar kvar i misären. Om 40dagar kanske jag mår bra igen. Om 40 dagar kanske jag kan äta vad jag vill när jag vill igen. 


Igår på föräldragruppen så pratade barnmorskan om den första tiden efteråt med en liten bebis hemma och hur jobbigt det kan vara. 
Jag tänker mig att det inte kan finnas något i den här världen som är så jobbigt som det är att vara gravid. Helt omöjligt. 
Det blir säkert inte lätt att ställa om från att vara två till tre men det kan inte vara värre än vad det är att vara gravid. Jag längtar tills jag får andas ut när bebis har kommit. 
Spelar ingen roll vad andra säger. Jag behöver tänka att jag kommer att få vila och slappna av efter nio månaders fysisk och psykisk utmattning. Säg inget annat till mig för jag vill inte höra på det.


Nej nu är jag sen dags att kila. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar