tisdag 22 januari 2013

774.

Hey, nu var det några dagar sedan sist igen. Jag har hunnit med att vara på akuten och vara hemma och vila upp mig. Jag har nog aldrig tagit så många blodprover som jag gjort den här senaste veckan. Stick på stick på stick och en massa rör. 
Och i vanlig ordning inte någon direkt hjälp för att få må bättre. 

Blää på det. 

Jag börjar bli så oerhört trött, jag är tung och har svårt att andas, jag mår så fruktansvärt illa och ryggen har börjat göra mer ont för var dag. Kan ju kanske ha något att göra med att jag väger rätt så mycket nu. Stackars lilla rygg och mina arma små knän sedan.

Jag orkar inte mer, är den vanligaste tanken i mitt huvud just nu. Hur ska jag klara av 5 veckor till när det bara blir värre och värre för varje dag.  Kommer det att fortsätta såhär eller kommer det att avta? Kommer jag att ork att klara av en förlossning? Tusen små orosmoln som surrar runt i mina tankar och tar upp all min tid numera.

Jag har också börjat känna en stark oro inför att träffa min lilla bebis. 
Det tynger mig något enormt att jag ätit zofran och andra mediciner under hela graviditeten. Jag skulle aldrig förlåta mig själv om det har gett henne några men. Sen att jag har gråtit i alla fall en gång om dagen av ren utmattning och bett om att det ska vara över snart gör inte det hela bättre. Tänk om hon tror att det är henne jag inte orkat med. Tänk om hon kommer ut och hatar mig. 

Det är ju absolut inte henne jag inte orkar med. Det är ju det här ständiga illamåendet, värken från alla möjliga håll och kanter och den totala utmattningen jag inte står ut med. Absolut inte henne. Och när jag tänker såhär menar jag inte att jag ångrar mig för jag hade gjort det igen för att få denna lilla bebis. Men ändå, det är ju inte direkt de mest positiva känslorna och tankarna som surrar runt inne i mig och hon bor ju trots allt där inne mitt i mitt inre oväder.

Nu är det iallafall bara 5 veckor kvar som sagt. Vilket innebär att jag alltså är i vecka 35. Om två veckor räknas bebisen som fullgången och får gärna komma ut för min del.
Bebis är nu ca 47cm lång och väger cirka 2,6kg. Hon ökar i vikt med ca 30gram om dagen och organen är nu inne på slutspurten av utvecklingen. 


Nej nu måste jag klä på mig för snart är det dags att hämta hem gubben för lunch. För min del blir det dock ingen lunch tog nära på tre timmar att få i mig lite blåbär, hallon och en knäckemacka idag. Alltså ingen bra matdag. 

1 kommentar:

  1. skickar styrkekramar hela vägen från Göteborg!

    SvaraRadera