fredag 18 januari 2013

772.

Hallå, nu är jag precis hemkommen från sjukhuset. Jag skulle få två dropp i olika omgångar till att börja med men fick ta båda i ett så att säga. 
Skönt för mig som tycker att det är så obehagligt. Nästa vecka ska jag in och ta lite prover och ser de bra ut så behöver jag inte ta något mer dropp!

Höll dock på att få en smärre chock när jag var på apoteket och skulle betala medicinerna. 
Det blir 4700kr säger apotektanten. 
Jag tappar hakan och ska precis fråga hur det kan kosta så mycket då hon skrattar till och säger oj, nu blev det tokigt här, du har ju högkostnadskort så du behöver bara betala 2200kr. Det var inte en dålig rabatt säger hon och ler. 

Jag blir lättad över att "bara" behöva betala 2200kr för medicinerna men ändå. Herregud vilken summa. Tänk om jag inte hade haft högkostnadsskydd, då hade jag fått betala en månadshyra på en engångsmedicin. Tacka gudarna för att det bara blev runt 2000kr. 

Nu får vi verkligen hoppas att detta hjälper! När jag låg på britsen och tittade på droppet så kunde jag inte låta bli att tänka på att det faktiskt var 4700kr som sakta droppade in i armen på mig.  

Nej nu måste jag vila, blev helt yr och vimmelkantig av det där droppet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar