fredag 18 januari 2013

771.

God morgon, mycket har hänt sedan sist. 
Jag var ju som sagt in till barnmorskan som jag skrev tidigare. Hon i sin tur skickade mig vidare till läkaren som tog en massa prover och konstaterade att jag hade 100 i järnvärde och var nere i botten med järnreserverna. 
Jag hade inte heller något b12kvar i kroppen så det är ju inte så konstigt att jag mått som jag mått. 
Läkaren  ordinerade järninfusioner och b12sprutor. Järndroppet gick jag med på men sen så fick jag igenom att äta b12tabletter i stället för sprutor. Jag är helt livrädd för sprutor, fyy vale alltså.  Då försöker jag hellre svälja tabletter även fast jag har jättesvårt för det. 
Dropp känns inte lika skrämmande eftersom jag tagit så många dropp i sommar och höst. 

Idag klockan 13.45 är det dags för första droppet, och läkaren intygade att man ofta känner resultat redan efter en kur så jag hoppas hoppas hoppas på att jag blir lite piggare redan i helgen!


Jag läste förövrigt på internet att det är många som mått väldigt dåligt och ätit ondantestron regelbundet som fått de här bristerna och behövt ta infusioner. Så det behöver inte vara för att jag är vegetarian som läkaren misstänkte. 

Jag missar dock tiden till barnmorskan idag eftersom att det var den enda tiden dom hade för droppet. Vi skulle kolla om lilltösen vänt på sig men jag antar att vi får ta det om två veckor när jag ska dit igen. Känns som att droppet är lite viktigare just nu. 

Nej nu måste jag ner på apoteket och hämta ut mediciner. Och så ska jag komma ihåg att andas och inte skrämma upp mig själv. Dropp är inget farligt, jag har gjort det här många gånger och överlevt varenda gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar