måndag 14 januari 2013

770.

Hej igen, som jag misstänkte så behövde jag åka till mvc. Det var bara att lägga på luren och åka in på en gång. Tur att Per bokade en tid till mig då jag uppenbarligen är en dam i nöd.

Senaste tiden har jag haft huvudvärk, hjärtklappning, andnöd, yrsel och svimanfall, att det svartnar för ögonen och så har jag blivit andfådd av att bara resa mig upp. Men jag ville inte boka någon tid då jag vetat om att jag har haft järnbrist och tänkte att jag kan stå ut tills på fredag då vi ska till Wiolet. 
Tänkte att vi kunde kolla varför jag är så dålig då. Men som sagt Per bokade en tid och när de hörde mina symptom fik jag komma in på en gång. 

Det blev några prover och ett rätt så snabbt konstaterande av Wiolet. Jag har superlågt järnvärde och inga reserver. Så imorgonbitti ska jag in till akutläkaren och så ska vi gå vidare med hur vi ska lösa detta. Wiolet sa att det lutar åt att jag får dropp med järn i. Något man tydligen får var tredje dag i jag vet inte hur länge. Förhoppningsvis inte allt för många gånger..

Så förutom illamåendet och foglossningar, ryggvärk och kräkningar, har jag nu grov järnbrist som ger mig yrsel och att det svartnar för ögonen titt som tätt. Jag har hjärtklappningar och blir andfådd för ingenting och med en enorm huvudvärk. Tur att de iallafall kan göra något åt järnbristen förhoppningsvis!


Ja just ja! Jag fick också svar på varför jag har så ont i nedre ryggen och varför jag haft sådana mensvärkar senaste tiden. Det är tydligen förvärkar, något som är väldigt vanligt att man får den här tiden i graviditeten och då ofta på kvällen och natten. Inget att oroa sig för alltså, det var ju skönt iallafall!

Jag uppdaterar mer imorgon när jag träffat läkaren och vet mer. 


Nu ska jag försöka äta något innan det är dags att åka och fira Anna på hennes födelsedag:)

1 kommentar:

  1. Hej! Jag lider med dig men känneroxå tröst i att inte vara ensam. Jag äter också ondansotron och blir så extremt hård /förstoppad :( mår ju såklart väldigt mkt sämre av det också ... Vad gör du, har du fått något bra tips om vad man kan ta ?
    Lycka till med sista veckorna , förstår inte hur du klarar det! Starkt!

    SvaraRadera