måndag 14 januari 2013

768.


Hallå, Vi är nu i vecka 34 med bara 6veckor kvar till beräknat datum. Sakta men säkert så räknar vi ner dagarna tills bebis är här och allt detta äntligen är över! 
Nu kan jag nästan se ett slut, 48dagar kvar bara. Om vi har riktigt med tur kanske lite mindre.

Bebisen är nu ca 45cm lång och väger ca 2400g. Om jag skulle få värkar nu så skulle de inte göra något för att stoppa det. 99% av alla barn som föds nu överlever och de allra flesta utan några större men. 



Det mesta är iallafall klart här hemma. Babyskyddet sitter där det ska. Spjälsängen är bäddad. Kläderna är tvättade och upphängda i garderoben. Skötbädden är på plats i badrummet. 

Nu måste vi bara köpa en åkpåse, nappflaskor, några kompletterande plagg till bebis, blöjor och lite andra småsaker sedan har vi allt. 
Som vi längtar efter dig nu bebis. Du får gärna komma snart så att vi får träffa dig och så att jag får börja må bra igen! 

Jag tänker på i sommar. Då kommer jag förhoppningsvis må bra och inte kräkas längre. Vi kommer ha en liten bebis och allting kommer att vara så mycket bättre än förra sommaren, det är jag helt säker på! Fast jag får inte glömma att den 4e augusti då vi gifte oss var den bästa dagen i hela mitt liv! Också den enda dagen jag inte kräktes en enda gång på hela sommaren.

I somras kräktes jag varje dag, var in och ut på sjukhuset med jämna mellanrum. Mådde så illa att jag vissa dagar inte kunde ställa mig upp utan att kräkas och var allmänt slutkörd. 
Jag kommer ihåg när vi körde ner till mamma i Båstad och jag låg i baksätet hela bilresan ner och kräktes i en hink vi hade ställt på golvet. Väl nere hos mamma kräktes jag och låg på soffan större delen av semestern för att sedan åka hem och kräkas lika mycket då. Fyy, det var verkligen hemskt. 
Men i sommar då vi kommer ner då ska jag njuta av ljuva Skåne med min nya lilla familj!  

Nej nu måste jag försöka klä på mig innan mvc ringer, man vet ju aldrig om man behöver komma in eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar