lördag 5 januari 2013

765.

Hittade en liten lista som har florerat runt på internet och tänkte att jag själv skulle svara på den, så här kommer det:)


Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Jag har gjort jättemycket år 2012 som jag aldrig gjort förut. Men det största jag gjort var väl att jag gifte mig! Jag har lärt mig att klara av att göra saker själv, så som att gå på stan en snabb sväng eller att åka och handla själv utan att få panikångest. Jag har haft en tro på mig själv jag aldrig har haft förut.  
Hur har ditt 2012 varit? Det har varit omtumlande, fyllt av olika känslor och humör. Genombrott och bakfall. Jag har aldrig mått så bra och känt mig så självständig som jag gjort under 2012, men heller aldrig heller mått så dåligt både fysiskt och psykiskt och varit så beroende av andra som under 2012.  
Tror du att år 2013 kommer blir bättre? Ja det tvivlar jag inte på! Jag är gift med Per och vi ska få äntligen få en liten bebis som vi har väntat på och längtat efter i tre år<3 
Jag ska fortsätta att jobba med mina fobier och utvecklas ännu mer än vad jag gjorde under 2012! 
Blev du kär i år? Jag blir kär på nytt varje gång jag ser Per. Han är verkligen det bästa i mitt liv! 

Vilket datum från 2012 kommer du aldrig glömma?
Den 21juni då jag förstod att jag var med barn och såklart den 4augusti då jag äntligen fick gifta mig med den alla bästa. 
Vad är din största framgång 2012?
Min personliga utveckling, att jag blivit mer självständig, mindre rädd och lugnare.

Bästa köpet?
Våran kamera och brudklänningen som jag fick designa helt själv!  
Vad spenderade du mest pengar på?
Bröllopet och mediciner.  
Gjorde någonting dig riktigt glad? Alla fina vänner jag är så lyckligt lottad att få ha i min närhet! När graviditetstickan visade plus och självklart Per. Det finns ingen som kan få mig att le när jag är i en svacka förutom Per. Han kan få mig och le som ingen annan.  
Vilka sånger kommer påminna dig om 2012? Baby let me follow you down  med Bob Dylan eftersom vi spelade den när jag gick emot Per under vigseln. Jag får fortfarande rysningar av kärlek när jag hör den låten.  
Vem har du umgåtts med mest?Det måste nog vara Safari, min fina kattskatt. 

Bästa minnet från 2012? När vi fick se bebis på det första riktiga ultraljudet. Både jag och Per grät. De sa att hon såg frisk ut och det var en sådan lättnad. Vi har väntat så länge på henne, det har varit några tunga barnlösa år och helt plötsligt fick vi se henne. Det blev helt överväldigande. Och när Per sa ja under vigseln och gjorde mig till den lyckligaste i världen. 



 Hur många kysste du? En person men tusentals gånger!
  Är det något du saknar år 2012 och vill ha 2013? Aptit och välmående, samt en kropp som inte värker hela tiden. Alla mina kläder och skor som bara ligger och väntar på mig!
Vad önskar du att du gjort mer?
Mått bra och kunnat njuta av graviditeten så som jag egentligen velat.
Vad önskar du att du gjort mindre?
Kräkts och mått illa, spenderat alldeles för många timmar på sjukhus.
Favoritprogram på tv?
The walking dead, New girl och Historieätarna.
Största musikaliska upptäckten?
Jag har gjort så många upptäckter att jag omöjligt kan skriva ner alla här. Men 2012 har varit en bra musikår!
Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Pioner, vilket jag fick av Per. 

Vad gjorde du på din födelsedag?
Jag hade picknick i parken med Per, Fred och Maria. Efter det gick vi ut på äventyr i naturreservatet och sist men inte minst så lagade vi middag ett helt gäng hemma hos oss och hade det trevligt och njöt av god mat och tårta. 


Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?
Självklart hade mitt år blivit bättre ifall jag hade fått må bra och inte behövt kräkas och åka in och ut på sjukhuset hela tiden. Sen så hade det varit ultimat om vi inte hade behövt avliva våran sjuka katt Alaska, saknar henne så. 


Vad fick dig att må bra?

Per, Safari, fina vänner och familj och mina medciner. 
Vem saknade du?
Farmor, jag kommer nog aldrig sluta sakna henne. Tänker på henne varje dag.
De bästa nya människorna du träffade?
Jag har inte träffat några nya människor förutom sjukhuspersonal. Men alla de har varit jätteduktiga och hjälpt mig att bota min sjuhusskräck lite.
Det bästa du har åstadkommit i år?
Personlig framgång inom psykiatrin och en bebis såklart!
Vad vill du säga till dig själv inför 2013:

Njut av att äntligen få må bra igen och av att ha din egna lilla familj med Per. Ta vara på alla små stunder i livet och fortsätt att kämpa med dina problem, du kan allt du vill bara du tillåter dig själv att inte vara rädd!

1 kommentar:

  1. Hej.
    Tack för en fin blogg och fina bilder!
    Vilka problem har du, hur ter sig dessa och har du fått någon diagnos?
    Hoppas du svarar trots att jag vill vara anonym.
    :-)

    SvaraRadera