lördag 5 januari 2013

764.

Hallå, jag har precis försökt att få i mig lite frukost, men det gick sådär. Just nu ligger jag i soffan och mår pissilla. Går runt och kväljs och "småspyr". Känns som att jag ska spy av att bara andas. Tack gode gud för zofran, hur hade jag egentligen mått utan dessa taletter? Vill inte ens tänka på det. 

Det känns som att jag mår så fruktansvärt illa hela tiden numera. Jag vill bara spy hela hela tiden. Så har jag ju känt under hela graviditeten mer eller mindre. 
Det är tur att jag är så van med det här tillståndet vid det här laget att jag kan göra saker någorlunda ändå. Men det är sannerligen påfrestande, det känns ju som sagt som att spyan ligger i halsen på mig. 
Och illamåendet har tagit sig till en helt ny nivå, igen. 
Men imorgon är det bara sju veckor kvar, sju veckor låter inte så farligt.
Nästan så att jag vill testa att vara utan tabletterna för att kolla om det här jobbiga trycket försvinner av att få spy. Men läkaren har ju sagt att det bara blir värre av att avstå, så jag antar att jag får lita på det.


Igår fick jag förresten ett samtal av min barnmorska, Wiolet. 
Jag har lågt blodvärde och inga järnreserver(?) i mitt blod. Jag måste försöka äta järntabletterna även fast jag kväljs och kräks för annars måste jag ta nån spruta eller dropp med järn eftersom jag i princip är järnlös. 
Inte så konstigt med tanke på att jag kväljs och spyr när jag försöker ta järntabletterna och är vegetarian som mår allmänt illa och inte äter särskilt varierad kost numera. 
I vanliga fall har jag aldrig haft järnbrist och alltid varit jättenoga med min mat och allt, men det är svårt när man mår så illa. 

Ucsh och fy för idag alltså, mår verkligen jätteilla..
Såhär såg jag förresten ut på julafton. Första gången på flera månader jag "klädde" upp mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar