söndag 23 december 2012

760.

Hallå! 

Den senaste veckan har jag haft det oväntat bra jämfört med tidigare. Jag har inte kräkts nånting, kväljt upp maten ja, men kräkts NEJ.  Kan vara för att jag ställer väckaren för att ta mina tabletter i tid. Jag inbillar mig att det kan vara det, så det tänker jag fortsätta med nu! Jag mår ju fortfarande så illa att jag blir yr och inte kan blunda ungefär som när man är sådär jättefull och försöker sova fast jag är nykter och det är mitt på dagen. Ryggen gör ju också väldigt väldigt ont. Ungefär som att det är någon som försöker slita isär mig eller knäcka mig som en gren. Men ändå det är dom små framstegen som räknas när man har det såhär jävla illa.


Idag har vi gått in i vecka 31 av graviditeten vilket innebär att bebis är 75%  färdigbakad. 
Hon väger nu ca 1,8kilo och är ungefär 44cm lång. Det är helt galet vad stor hon börjar bli nu.
 
Nu är det inte länge kvar att stå ut med värk och illamående. 9 veckor, kanske mindre! (Hoppas på mindre.) Det är ju som att ha maginfluensan  om man jämför med de 31veckorna jag redan mått illa och kräkts. Hehe försöker peppa mig själv lite nu med att intala mig själv att 9veckor går fort.  Sen så kommer ju tiden gå lite fortare nu då det är barnmorskebesök varannan vecka + att det är föräldra gruppen varje onsdag i januari.


Jag skulle gladeligen ploppa ut lill tjejen nu med en gång. Allt är ju bara så jobbigt, och jag längtar så mycket att jag blir galen snart. Jag är säker på att det kommer bli betydligt mycket roligare och mer uppskattat och bättre när bebis är ute ur magen! 

Nej nu ska jag försöka äta något. Dagens jobbigaste uppgift, att äta frukost.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar