tisdag 4 december 2012

756.

Hallå, jag är nyss hemkommen från specmödra där de har tagit en massa blodprover, pratat zofran och kollat bebis. 

Bebis mår jättebra, ser helt normal ut och växer precis som hon ska. Det känns så oerhört skönt när de säger så eftersom jag är så orolig över henne hela tiden med tanke på hur jag mår liksom. Men hon frodas och växer och sparkar runt där inne. Det är alltid lika häftigt när vi får se henne på ultraljudet, idag var sjunde gången vi har fått äran att titta in i hennes värld. Synd bara att det alltid ska vara av dåliga anledningar man behöver titta in. Men men. 
Eva som jobbar på specmödra är förövrigt så himla söt och go och trevlig, hon gjorde verkligen blodproven lite mindre läskiga. Jag har pratat med henne minst två gånger i månaden i snart sju månader så det var kul att äntligen få ett ansikte bakom rösten som alltid svarar i telefon där uppe. 


Och idag sa läkaren
-  Nu är det faktiskt inte så länge kvar jennie. Nu  behöver du inte stå ut länge till. 
Då kände jag en sån enorm lättnad. För annars har läkarna alltid sagt åt mig att det är så länge kvar eller att jag  får bita ihop ett tag till. Men att hon sa så fick mig att känna lite hopp. Om läkaren inte tycker att det är så länge kvar så börjar det verkligen närma sig ju! 
Och med jul och nyår så händer det ju en hel del så tiden kanske går fortare än vad den gjort hittills. Och efter nyår är det bara slutspurten kvar.

Nu ska jag bara ta mig igenom den här sista trimestern sen är det faktiskt över!!! 


Nu ska jag försöka äta något och vila lite. Har nämligen spytt hela morgonen och bara fått i mig en liten tallrik yoghurt allt som allt. Mår nog lite bättre om jag äntligen får behålla lite mat. Sen så tänkte jag vila ryggen innan jag måste ner på stan och hämta ut medicin och ett paket.

1 kommentar:

  1. Hej Jennie,

    Jag heter Helena Utter och är reporter på Aftonbladet.
    Till våra Familj-sidor som vi har i huvudtidningen varje onsdag skriver vi om graviditetsillamående. Och så råkade jag se din blogg och läsa att du drabbats av det här extrema graviditetsillamåendet.
    Det låter verkligen fruktansvärt jobbigt!
    Så jag förstår om du kanske inte har lust eller ork - MEN min fråga till dig är i alla fall om du skulle kunna tänka dig att vara med i en artikel och berätta helt kort om detta?
    Vi kan i så fall prata på telefon, men vi vill ju gärna att du också är med på bild.
    Vad tror du om detta?

    Hör gärna av dig!

    PS. Du behöver inte publicera det här inlägget :)

    Bästa hälsningar

    Helena Utter
    reporter

    Aftonbladet Hierta AB
    Wendela/Bonus
    Tel: +46 8 51 42 48 99

    Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21
    Bud- och leveransadress: Blekholmsgatan 18
    Postadress: 105 18 Stockholm

    www.aftonbladet.se

    SvaraRadera