måndag 26 november 2012

755.

Hallå alla fina!

I fredags fick jag ju hämta ut en tensapparat som faktiskt hjälper lite grann. Den tar ju inte bort all smärta och jag har väldigt hög styrka på den men ändå, den tar bort det värsta. 

Ikea gick rätt så bra med tens på ryggen. Sen så satt jag ner med jämna mellanrum och vilade också. Det tog låg tid men vi tog oss igenom det. Så fort jag stängde av tensen så kom värken ikapp mig och som vanligt så blev jag helt tårögd av värk men då var det bara att starta tensen igen och öka styrkan snabbt som tusan så blev det lite bättre ganska fort. 
Och vi fick med oss allt vi behövde hem, nu har vi ett komplett barnrum. Nu är det bara bebis som saknas:) 

Sjukgymnasten sa att jag skulle ha den på mig en halvtimme åt gången ungefär fyra gånger om dagen. Jag har den på mer eller mindre hela dagen. Men det är ju så skönt med lite avlastning. Och tensen i kombination med alvedon och värmekuddar gör så att jag nästan glömmer bort ryggvärken och värken i svanskotan för korta stunder. 


Däremot foglossningarna i bäckenet hjälpte den ej emot då man inte ska koppla ström så nära bebisen då det kan framkalla värkar. Men då ryggvärken lindras så blir det ju mycket lättare att hantera värken i bäckenet. Bättre med en stark ihållande värk än tre. Det är bara synd att så fort man stänger av apparaten så är värken tillbaka på två minuter. Men hey nu ska vi inte klaga, det är ju bättre än inget! 


Jag gick på bio i lördags också med älsklingen och såg den sista twillight filmen, det var en mycket värre upplevelse än ikea även fast jag hade med mig tensapparaten. Att sitta still i samma position så länge var nästan ogenomlidligt och mot slutet av filmen grät jag av smärta även fast jag hade tensen på den högsta nivån. Då kan ni tänka er min ryggvärk eftersom tensapparaten används för att lindra ryggvärk under förlossningar. 


Annars så har jag börjat kräkas mer igen. Tre mornar i rad har jag kräkts tills jag nästan svimmar för att jag knappt hinner få någon luft. Varför har det blivit så mycket värre igen? 
Det är så frukatansvärt utmattande att sitta och hulka även fast det inte kommer något längre, paniken man känner när man inser att man inte hinner ta några andetag eftersom man kräks hela tiden fast det inte kommer något. 
När man försöker svälja vatten samtidigt som man kräks luft så att man ska ha något att kräkas upp. 
Värken i ryggen av hulkningarna, fy vale vad jag börjar bli trött på detta nu.
Jag kommer nog aldrig få sluta med de här tabletterna.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar