tisdag 20 november 2012

751.

Hejsan! Tänkte bara tala om att jag lever och att allt är mycket bättre nu än vad det var förra veckan. Jag har bara vilat och laddat batterierna i en vecka nu. Blev rätt så skrämd av hela akutincidenten och har nu tagit på största allvar att jag ska vila och stressa ner. Det är bara synd att det krävdes en sådan allvarlig situation för mig att inse att jag inte kan fortsätta som jag gjort. Men nu har jag lärt mig min lilla läxa och har verkligen taggat ner. Mitt liv kan numera jämföras med spänningen av en 85årings liv. Det mest ansträngande jag gör om dagarna är att hämta pälsklingen på jobbet. Annars är det bara vila vila vila. 

Här hemma försöker vi nu att göra det bästa av situationen och har börjat med att inreda barnrummet på riktigt. Det känns så kul att göra något roligt och positivt av graviditeten och fokusera på det bra och inte bara tänka på hur dåligt jag mår fysiskt. Inte för att jag orkar göra så mycket men det är kul att se på när Per förverkligar rummet till ett litet barnparadis, med mina inredningsinstruktioner såklart;) 


På fredag är det förresten tänkt att vi ska åka ner till Ikea i Sundsvall och inhandla de sista sakerna till bebis eftersom att vi inte har tid närmare jul och känner att det blir för stressigt och plågsamt för mig  efter jul eftersom det börjar närma sig då:) 
Jag hoppas att jag klarar av en dag på Ikea + fyra timmar bil men vi ska ha med oss värktabletter, värmekuddar och förhoppningsvis en tensapparat. Sen har jag ju mitt kära foglossningsbälte också. Det finns ju även en hel del soffor och sängar att vila i på Ikea också, så det ska nog gå bra. Hur jag kommer att må på lördag det är en annan femma dock, men det problemet får vi ta då. 

En bild på lilla magen från förra veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar