lördag 10 november 2012

749.

Det känns som att det bara är massa tråkigt tjat här just nu men det är så skönt att bara får skriva av mig alla tankar och funderingar som tär på mig. Jag tror knappast att någon orkar läsa det här men det hjälper mig att ta mig igenom allt. Och så fort jag mår bättre så vill jag att det här ska bli en rolig blogg med bilder igen. Men.. 

Jag mår verkligen dåligt hela tiden. Jag försöker att kämpa på med att äta och vila så att jag inte ska bli inlagd igen, vilket jag blivit flera gånger redan. Men jag börjar bli trött på att kämpa, jag tänker tusan vad skönt att få komma tillbaka till våning fyra med ett dropp i armen och bara få vara ifred. 
Sist jag var inlagd var jag ju inlagd i fem dagar med dropp dygnet runt och det är väl enda gången jag mått någorlunda bra. Det kändes tryggt att vara på sjukhuset och må dåligt. Hemma känns det inte särskilt tryggt. 

Men det är väl klart det är ju alltid bättre att vara hemma. Och Per tycker att det har varit jättejobbigt med mig på sjukhus.  Mest bara för att han tycker att det är så hemskt att se mig så dålig. 

Och för att inte låta helt övernegativ,  på söndag är det bara 15veckor kvar. 15veckor som förhoppningsvis kommer att gå förbi i ett nafs! Har vi tur kanske bebis kommer två veckor tidigt och  isåfall är det bara 13veckor kvar, *hoppas hoppas*  Vi vill ha våran bebis snart:)

Nu är ju barnrummet målat och klart också. Så nu ska vi bara inreda rummet och göra det fint. Det känns skönt att barnrummet hinner bli klart innan jul så att vi slutar att använda rummet som sopstation och kan ha dörren öppen till ett städat och fint rum. Sen så ger det rummet mig lite hopp mitt i all misär. Snart är allt över, den värsta tiden i mitt liv är snart över. 


Nu till något annat. Igår var jag tvungen att åka in till sjukgymnasten igen, eller snarare Per tvingade mig att åka in. Jag känner mig bara så jobbig eftersom jag pratar regelbundet med barmorska och läkare på specmödra. Är det inte dom som ringer mig och kollar hur allt går så är det jag som ringer till dom med något problem. Jag hade helt enkelt fått nog att ringa in hela tiden och tänkte att det fick vara nog, men då har jag en man som ringer åt mig istället och vips så var jag hos sjukgymnasten och tur var väl det.

Vi ska få låna hem en tns(?) apparat som ska skicka ut elektroder i rygg och höft och på sätt förhoppningsvis lindra smärtan något sånär. Sen så ska jag börja bada i en varmvattenbassäng på sjukhuset en till två gånger i veckan för att lindra smärtan. Bada och bada, jag ska ligga och flyta runt i varmvattnet för att inte överbelasta kroppen. Men om det hjälper mot värken så varför inte! 

Nej nu ska jag försöka göra någon nytta här hemma och sträcka på benen lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar