onsdag 7 november 2012

748.

Hallå, idag har varit en tung och lång dag igen. Jag har varit vaken sen fyra i morse och mått illa och haft värk. Tur man har världens mysigaste katt som håller en sällskap sådär tidigt på morgonkvisten!

Iaf så har jag försökt att sitta, stå och ligga lite om vartannat idag för att lindra rygg och höftsmärtan. Tillslut blev det bara för mycket så jag var tvungen att googla vad som mer kan lindra (förutom alvedon då som inte hjälper minsta lilla) och hittade en sida där det stod att  varmvatten kan hjälpa. Så jag hoppade in i duschen och sköljde varmvatten över ryggen. Det blev lite bättre för en stund och trött blev jag av värmen också. När Per kom hem på lunchen hittade han mig inlindad i handdukar sovandes på sängen. 

Lunchen fick jag ju såklart inte heller behålla. En riktigt fet kaskadspya av qournfärs och makaroner senare och jag blev helt färdig igen. 

Idag har jag endast fått i mig en tunnbröd macka och två apelsiner, allt annat har kommit upp igen inom loppet av några minuter bara. Men jag skattar mig lycklig att jag inte kräks dygnet runt hela tiden längre som tidigare under graviditeten. Det jobbigaste nu är inte att jag spyr, det är jag väldigt van med vid det här laget. 
Det jobbiga är att att jag blir så rädd för att äta mer ifall jag skulle spy mer, mest bara för att det är så jävla jobbigt och äckligt. Den där stressen av att inte veta och aldrig vara säker. Som idag trodde jag verkligen att det skulle gå bra och helt plötsligt så bara sprutar det ut spya ur käften på mig. 



Nej fy, för att få tankarna på något annat så tänkte jag hälsa på Anna och company ikväll, vi får dock se hur länge jag orkar närvara. Men det ska bli kul att få komma ut en stund och kanske till och med ha lite roligt! 

 En bild från förra hösten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar