måndag 8 oktober 2012

740. All I want is you.

Hallå igen! För en vecka sedan så var jag och pälskling på ultraljud vilket var helt magiskt! Eftersom jag varit så dålig hela sommaren och hösten har jag redan gjort tre ultraljud men denna gången var det faktiskt något som såg ut som en bebis där inne. En väldigt rörlig liten sak som helt förtrollade både mig och Per. Vi fick också veta att bebisen ser frisk ut och att det inte verkar vara något fel vilket är lugnade för mina nerver då jag varit så nervös av alla mediciner jag ätit de senaste månaderna. De kan ju inte garantera ett friskt barn såklart men att få höra att allt såg bra och normalt ut där inne var tillräckligt för att lugna ner mig. 

Det enda problemet de kunde se vid ultraljudet var att moderkakan sitter alldeles för långt ner. Så i vecka 28 kommer de att göra ett nytt ultraljud för att kolla om den har flyttat upp sig eller ifall den fortfarande är för långt ner. Ifall det visar sig att moderkakan fortfarande är låg då så kommer vi att boka in ett kejsarsnitt. Men det är bara i ett av tjugo fall som det behövs så jag håller tummarna för att det ska gå till sig:)

Eftersom jag ville veta vilket kön barnet har fick vi veta det också. "Det är med största sannolikhet en tjej" var vad läkaren sa och då kollade hon från flera olika vinklar och påpekade att det syntes väldigt tydligt att det var en liten tös.  Så jag väljer att tro på henne och skulle fallet inte vara så, ja då välkomnar vi en liten pojke med öppna armar likaväl!

Här kommer de kanske finaste bilderna jag någonsin skådat, min och Pers alldeles egna lilla tjej:)

 




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar