tisdag 29 maj 2012

717.

Hallå! Just nu sitter jag och väntar på att keeping up with the kardashians ska börja på femman och efter det ska jag till skolan en sväng innan jag ska hämta ut ett paket på posten.
Jag hoppas att det är handdukarna och badmattorna vi beställt!

Nu vill jag ta upp något helt annat som jag har mått dåligt över jättelänge och som verkligen har blivit en besatthet för mig.
Och det är att jag har en enorm skräck att gå utanför huset utan att ha täckt över mina röda kinder.
Jag har nu börjat försöka avvärja mig från foundation och puder eftersom jag knappt vill se mig själv i spegeln utan att ha täckt över kinderna med kladd. Jag hatar röda kinder!!! På mig, men på andra tycker jag att det kan vara fint.



"Jag vill hellre se död än röd ut" har varit ett motto hos mig i flera år nu och jag är så less på att använda mig av smink varje dag då jag egentligen inte behöver det. 
Så igår gick jag utan smink(på kinderna)och det kändes helt okej, tills jag såg hur rödrosig jag ser ut på bilderna. Men jag ska försöka bita ihop och klara mig genom iallafall sommaren utan att täcka över kinderna. På sommaren blir jag ju  brun så då ser mina kinder inte lika röda ut, perfekt tillfälle att försöka sluta med foundation. Jag vill inte sluta helt och för alltid för jag tycker det är jätteroligt med smink och det är kul att göra sig lite extra fin ibland. Men just den där känslan av att inte trivas med sig själv på grund av en sådan här sak. Jag vill känna att jag kan vara bekväm bland folk utan att behöva täcka över mina kinder. 

Det låter som världens töntigaste och mest lättlösta problem men för mig och mina närmsta har det blivit en riktig kamp. Är min foundation slut så måste Per gå ner och köpa den eftersom jag inte vill vara bland folk utan. Så nu får det vara slut på de här fasonerna! Hur svårt kan det egentligen vara?  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar