lördag 25 februari 2012

464.


Skor/Skopunkten  -  Klänning/Sytt själv  -  Smycken och blomma/Loppis och gjort själv

Godkväll, idag har jag varit ovanligt uppklädd för att vara jag. Jag överraskade nämligen peran efter jobbet med en mysmiddag och tända ljus. Och då måste man ju vara lite extra finklädd! 

Klänningen är gjord av mig och tyget kommer från farmors gamla vardagsrumsgardiner. Den här klänningen var det sista jag hann sy klart innan min farmor dog. Hon var sömmerska och brukade alltid hjälpa mig att sy och lära mig massa nya tips! Så därför kastar jag alltid lite extra tankar till henne när jag har på mig den här klänningen. Hon sitter säkert och ler åt mig någonstans och tycker att jag alltid ska vara värst som går runt i en gammal gardin, hehe. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar