tisdag 31 januari 2012

407.














Hallå, som ni vet så har vi inte längre någonstans att vara för varken vigsel eller fest. Igår var jag mest nedstämd och utan förhoppningar. Men idag tog jag mig i kragen och gick in på bröllopstorget som Anna tipsade mig om och hittade en hel lista med lokaler och telefonnummer.

Så idag ahr jag ringt runt till en massa olika hembygdsgårdar och lokaler. Utan resultat eftersom alla var fullbokade hela sommaren. En kvinna på en av hembygdsgårdarna gjorde det väldigt klart för mig då hon sa:


- Men lilla gumman, en lokal måste man boka flera månader i förväg. Inte såhär sent.

Öhhhmm jo jag vet det och jag hade någonstans att vara i flera månader och nu har jag inte det??!!!!! Tänkte jag då. Men jag gav inte upp. Jag har pratat med mellansels flygplats som skulle tänka på saken och så har jag ringt till Hampnäs folkghögskola och preliminär bokat en lokal där. Puuuh
.


Så vi har alltså en lokal nu. Frågan är bara om den kommer att kunna tillfredställa mina förväntningar.
Jag vill ju ha ett utomhusbröllop med fina partytält och spetsgardiner som fladdrar i vinden. Massa tända ljuslyktor och ett utomhus dansgolv med ljusslingor hängandes i träden. Virkade dukar och gömda fotoramar i naturen. Gamla trälådor och badkar fylla med alla möjliga godsaker och kalla drycker. Ett riktigt fint, lantligt, vitt och beiget naturnära bröllop.

Kan man få till det inomhus, dessutom på översta våningen i en skola? Hmm jag är osäker på det jag, men jag ska dit på torsdag och kolla på lokalen så vi får väl se efter det hur allt känns. Jag ska försöka att inte ta ut förlusten i förskott som jag brukar göra. Det kan ju faktiskt vara jättebra också! Den som lever får se:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar